نشست آموزشی در مناطق روستایی:
درسال های گذشته به هر دلیلی برخی از مدارس منطقه غیر فعال گردیدند و در سال جدید با نگاه ویژه مسئولین آموزش وپرورش ،فرماندارلنده و همکاری اداره کل آموزش وپرورش شاهد احیای مدارس تعطیل شده  در منطقه موگرمون هستیم.
کد خبر: ۵۱۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 26 October 2017

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویر احمد سال هاست که مسئولین در نشست ها ی مختلف یکی از مشکلات حوزه شهری راهجوم روستائیان به شهر ها بیان میکنند و شکل گیری حاشیه نشینی را دلیل فاصله طبقاتی در شهرها میدانند .

درحاشیه شهرها سالهاست که شهرک هایی شکل گرفته است و شهر لنده از جمله شهرهایی است که با خالی شدن روستاها چهار شهرک در اطراف آن بوجود آمده است. 

علی جاویدان رئیس آموزش وپرورش شهرستان لنده در نشست علمی،تخصصی معلمین حوزه ۴ آموزش این شهرستان اظهار داشت: سیاست کاری آموزش وپرورش شهرستان در پی تحقق شعار سال  و همچنین گام برداشتن درمسیر  نگاه ویژه دولت تدبیروامید به مقوله اشتغال کمک به توانمند سازی روستاهای این شهرستان است .

وی گفت : آموزش وپرورش با احیاء ویا حفظ یک مدرسه در روستا میتواند کمک بزرگ وتاثیر گذاری به مناطق روستایی نماید از آنجا که یک خانواده روستایی دیگر به دلیل دغدغه تحصیل دانش آموز خود مجبور به مهاجرت نیست .

تقدیر بخشدار بخش موگرمون لنده از آموزش وپرورش 

جاویدان با اشاره به ظرفیت آموزش وپرورش و کمک این قشر در مناطق روستایی خطاب به معلمین این منطقه بیان داشت :به عنوان یک نیروی فرهنگی در روستاها ضمن کار آموزش در جاهای لازم به کمک روستائیان بروید و با مشاوره , ترغیب و تزریق روحیه امید روستائیان را تشویق به ماندن در روستاها نمائید.

درادامه این نشست موسی محتشم بخشدار بخش موگرمون گفت :درسال های گذشته تعدادعظیمی از جمعیت روستای این بخش به شهر لنده مهاجرت کردند که نتیجه این مهاجرت شکل گیری چهار شهرک اطراف شهر لنده است .

وی افزود:شهرک های شهر لنده به دلیل مهاجرت های بی رویه از روستا ها به شهر شکل گرفت و نتیجه  این مهاجرت بیکاری،فاصله طبقاتی و عدم توانایی در توزیع امکانات شهری با توجه به پهناور شدن این شهر است .

محتشم بخشدار بخش موگرمون دراین نشست که باحضورتمامی معلمین ،راهبر اموزشی و مسئول آموزش وپرورش شهرستان لنده تشکیل شده بود گفت:باتوجه به ارائه گزارش دهیاران و اعضای شورا های اسلامی وگزارش امروز راهبر آموزشی منطقه تمام  مناطق مختلف منطقه موگرمون در حال حاضر دارای معلم هستندو خوشبختانه دانش اموزی دراین منطقه نداریم که از نعمت معلم محروم باشد . 

وی افزود:درسال های گذشته به هر دلیلی برخی از مدارس این منطقه منحل وغیر فعال گردیدند و در سال جدید با نگاه ویژه مسئولین آموزش وپرورش ،فرماندارلنده و همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان در تامین نیروی انسانی و تخصیص اعتبارات لازم مجددا شاهد احیای مدارس تعطیل شده  در منطقه موگرمون هستیم .

موسی محتشم بخشدار بخش موگرمون دراظهارداشت :آموزش وپرورش از جمله اداراتی است که میتواند با احیای یک مدرسه در نقطه ای از کشور از مهاجرت به شهر ها جلوگیری نماید،این نگاه اموزش وپرورش ضمن جلوگیری از مهاجرت به شهر ها باعث اشتغال روستائیان و همچنین کم کردن آسیب های اجتماعی خواهد بود.

وی در پایان گفت :امروز شاهد هستیم که مسئولین آموزش وپرورش شهرستان لنده دراین راستا تمام تلاش خود را بکار بستند و هر روستایی که به اداره آموزش وپرورش شهرستان گزارش شده بود که دراحیای مدرسه آن همکاری نمایند عملی شده است و اینجا به نمایندگی از اهالی منطقه موگرمون در راس به نمایندگی از آن پدر ومادری که در دور ترین و محروم ترین نقطه شهرستان شاهد این هستند که  فرزندشان در کنار آنها ادامه تحصیلی میدهد تشکر میکنم .

گزارش"مجید مرادی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار